دکتر مهری قاسمی

بهترین کلینیک دندانپزشکی دیجیتال تهران

ثبت درخواست مشاوره رایگان

ثبت درخواست مشاوره رایگان

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی شفاف یا ارتودنسی نامرئی جدیدترین شیوه ی ارتودن است که مزایای بسیاری نسبت به ارتودنسی ثابت با سیم دارد.

ارتودنسی نامرئی که ارتودنسی شفاف هم نامیده می شود یکی از متود های جدید در علم ارتودنسی و دندانپزشکی نوین است که مزیت های بسیار زیادی نسبت به ارتودنسی ثابت دارد و در کلینیک دندانپزشکی دکتر قاسمی برای درمان مشکلات آرایش دندان ها اجرا می شود.

در این مقاله قصد داریم به معرفی این نوع ارتودنسی بپردازیم.

منظور از نامرئی بودن این نوع ارتودنسی چیست؟

در این روش به جای متصل کردن براکت به دندان ها و قراردهی سیم روی آنها به کمک یک پلاک شفاف که متحرک است و قابل خارج کردن از دهان است دندان ها منظم می شوند.این پلاک های ارتودنسی از چنس یک پلاستیک شفاف هستند.

شیوه ی انجام این ارتودنسی در کلینیک ما به این صورت است که از تمام دندان های بیمار یک اسکن به کمک اسکنر دیجیتال تهیه می شود .اسکن تهیه شده در کامپیوتر مورد بررسی قرار میگیرد و به کمک نرم افزار های مخصوص ارتودنسی سیر تغییر جهت و آرایش دندان ها برای دوره ی درمان پیشبینی می شود.سپس به کمک دستگاه های دیجیتال و پرینترهای سه بعدی یک پلاک شفاف مطابق ظاهر و شکل دندان ها ساخته می شود .در جلسه ی بعدی که بیمار تشریف می آورد پلاک های متحرکش به او تحویل داده می شود . هر 2 هفته بیمار باید برای تحویل پلاک های شفاف جدید مراجعه کند.

مدت زمان استفاده از این پلا ک ها در طی روز چقدر است؟

برای جوابدهی مناسب این درمان نیاز است که بیمار حدود 20 الی 22 ساعت در روز پلاک ها را در دهان خود قرار دهد.

ارتودنسی شفاف چه برتری و مزیتی نسبت به ارتودنسی ثابت با سیم و براکت دارد؟
  1. در این نوع ارتودنسی جواب دهی بسیار سریع تر و دوره ی درمان بسیار کوتاه تر است به نحوی که درصورت همکاری بیمار در استفاده از پلاک ها و مراجعه ی منظم هر دوهفته پیشبینی می شود که در کمتر از شش ماه آرایش دندان ها به حالت ایده آل برسد و دوره ی درمان تمام شود.
  2. برخلاف ارتودنسی ثابت با سیم و براکت که نیاز مند رعایت بهداشت بسیار زیادی است و ریسک پوسیدگی دندان ها در آن بالا است˛ در ارتودنسی نامرئی به علت اینکه پلاک های ارتودنسی را میتوان هنگام غذا خوردن از دهان خارج کرد رعایت بهداشت ساده تر است و ریسک پوسیدگی دندان ها بسیار کمتر است .
  3. از نظر زیبایی که یکی از مسائل حائز اهمیت در دندانپزشکی امروزه است ارتودنسی نامرئی بسیار قابل قبول تر است و هیچ اختلالی در لبخند شما ایجاد نمی کند و حتی در بسیاری از موارد از نظر دیگران قابل تشخیص نیست که این پلاک ها در دهان شما هستند.
  4. مدت زمان کار در مطب با این ارتودنسی ها بسیار کاهش می یابد و وقت بسیار کمتری از بیمار گرفته می شود.برخلاف ارتودنسی ها ی ثابت که در هر جلسه ی مراجعه وقت بسیار بیشتری از بیمار می گیرد.
  5. هنگام استفاده از ارتودنسی شفاف هیچ گونه آزردگی بافتی و دردی در بافت های نرم بیمار اتفاق نمی افتد در صورتی که در ارتودنسی ثابت احتمال آزردگی و آسیب بافت نرم  بسیار بیشتر است.

نظرات و سوالات شما پس از تایید و پاسخ توسط متخصصین انتشار خواهند یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *