دکتر مهری قاسمی

بهترین کلینیک دندانپزشکی دیجیتال تهران

ثبت درخواست مشاوره رایگان

ثبت درخواست مشاوره رایگان

موفقیت ایمپلنت به چه فاکتور هایی وابسته است؟

ایمپلنت درمانی است که به فاکتور های مختلف بستگی دارد

ایمپلنت امروزه از رایج ترین درمان هایی است که در اکثر مطب های دندانپزشکی انجام می شود اما این بدین معنا نیست که ایمپلنت پروسه ی راحتی است. بلکه باید برای قراردهی ایمپلنت دندانپزشکی را انتخاب کنید که مجهز به اخرین تکنولوژی ها و دارای به روز ترین علم باشد تا موفقیت ین درمان را تضمین کند. جهت توضیح اهمیت موضوع در ادامه به بررسی نکاتی که موفقیت ایمپلنت به آن ها وابسته است می پردازیم.

موفقیت ایمپلنت وابسته به چه چیز هایی است؟

1)نیرو های وارده به ایمپلنت :

موفقیت بلند مدت  ایمپلنت ها تا حدودی توسط نیرو هایی که  به آنها وارد می شود تعیین می شود. از انجا که فرد در نواحی قرارگیری ایمپلنت هایش احساس فشار حین گاز گرفتن ندارد در نتیجه نیروهایی که هنگام جویدن به ایمپلنت وارد میشود می تواندخیلی بیشتر باشد. خوردن غذاهای بسیار سخت به طور مداوم با ناحیه ای که روی آن ایمپلنت گذاشته شده قطعا آسیب رسان خواهد بود و نیرو های نامناسبی به ایمپلنت وارد خواهد کرد. افرادی که مشکلات مفصل فکی دارند و مثلا دندان هایشان را به هم فشار می دهند ( دندان قروچه یا براکسیسم ) نیز نیروی بیشتری بر ایمپلنت ها وارد کرده و امکان شکست را افزایش می دهند. بنابراین خود فرد هم در موفقیت ایمپلنت هایش نقش بسزایی دارد.

2)تاج و پروتز مناسب:

توزیع نیرو های وارده به ایمپلنت باید از طریق ساخت تاج و پروتز مناسب روی ایمپلنت به درستی انجام شود تا از ورود نیرو های شدید به ایمپلنت جلوگیری شود. نیروهای متمرکز و شدید می تواند منجر به شکستن پل، اجزای خود ایمپلنت و تحلیل استخوان دربرگیرنده ی ایمپلنت و درنهایت شکست خوردن این درمان شود.با استفاده از سیستم هوشمند کامپیوتری CAD/CAM می توان پروتزی روی ایمپلنت طراحی کرد که بیشترین زیبایی ممکن و بهترین عملکرد را داشته باشد.

3)وضعیت استخوانی :

فاکتور موثر دیگر وضعیت استخوانی است که ایمپلنت درون آن قرار می گیرد. ایمپلنت بهتر است در استخوان محکم تر و متراکم تر قرار گیرد که این نوع استخوان در بخش جلویی فک پایین  یافت می شود. در این صورت ایمپلنت احتمال شکست کمتری نسبت به قرارگیری در استخوان کم تراکم مانند بخش خلفی فک پایین دارد.

ت.جه داشته باشید که سن مناسب برای ایمپلنت دندان می‌تواند در وضعیت استخوانی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

4)دقت:

دقت در قراردهی ایمپلنت فاکتور موثر بعدیست .برای قرار دهی یک ایمپلنت بدون نقص در کلینیک های دندانپزشکی پیشرفته من جمله کلینیک دندانپزشکی دکتر قاسمی از راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید (  surgical guide ) استفاده می شود. این وسیله با نرم افزار جراحی CAD/CAM و با کمک تصویر CBCT  بیمار ساخته می شود و دقیق محل و زاویه ی قرار گیری ایمپلنت را به جراح نشان می دهد و احتمال خطا را بسیار کاهش می دهد.

برچسب‌ها:

نظرات و سوالات شما پس از تایید و پاسخ توسط متخصصین انتشار خواهند یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *