دکتر مهری قاسمی

بهترین کلینیک دندانپزشکی دیجیتال تهران

ثبت درخواست مشاوره رایگان

ثبت درخواست مشاوره رایگان

درمان های زیبایی دندانپزشکی شامل چه چیزهایی است؟

درمان های زیبایی دندانپزشکی شامل چه چیزهایی است؟

درمان های زیبایی

درمان های زیبایی دندانپزشکی شامل درمان هایی هستند که هدف اصلی آنها دیگر درمان پوسیدگی های دندانی فرد نیست.بلکه اصلاح ظاهر و فرم دندان ها و اصلاح لبخند فرد است.

به طور کلی درمان های زیبایی برای بیمارانی تجویز می شوند که از ظاهر دندان های خود ناراضی هستند.در ادامه به معرفی اجمالی انواع این درمان ها می پردازیم:

بلیچینگ:

بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها درمانی است که برای اصلاح رنگ دندان ها استفاده می شود. به کمک این درمان می توان بدون انجام ترمیم و قرار دهی دائمی مواد روی دندان ها آنها را چند درجه روشن تر کرد.

جینجیوکتومی و جراحی های اصلاح کننده ی لثه و افزایش دهنده ی طول دندان :

به کمک این درمان ها می توان فرم لثه را اصلاح کرد. اصلاح فرم دندان ها که به روش های چراحی,لیزر و الکتروسرجری می تواند انجام شود باعث می شود که نمایش دندان های بیمار حین لبخند به حد استاندارد نزدیک تر شود و قرینگی و زیبایی بیشتری برای بیمار حاصل شود.

پروتزهای ثابت:

پروتز های ثابتی که برای درمان های زیبایی دندانپزشکی استفاده می شوند شامل لمینیت ها , روکش ها و بریج ها هستند .به کمک این پروتز ها دندان ها را بر اساس میزان نسج باقی مانده ی آنها می پوشانیم و به این ترتیب با پروتز های سرامیکی و تماما دیجیتال ظاهری کامل ایده آل به دندان ها می دهیم.

لمینیت ها تنها سطح بیرونی دندان های قدامی را می پوشانند ولی روکش ها و بریج ها پروتز های ثابتی هستند که از تمامی جهات  به ترتیب یک و چند دندان را می پوشانند.دندانپزشک بعد از معاینه و بررسی میزان سلامت دندان ها برای بازسازی لبخند بیمار , برای هر دندان یکی از این سه نوع پروتز را ممکن است انتخاب کند.

کامپوزیت ونیر :

در این درمان به کمک کامپوزیت ( ماده همرنگ دندان ها ) روی دندان ها پوشیده می شود و به این ترتیب بدشکلی ها و بدرنگی دندان ها کاملا رفع می شود. در این درمان دندانپزشک مرحله به مرحله کامپوزیت روی دندان ها قرار می دهد و سپس آن را فرم می دهد و با هنر دست خود در نهایت ساختار یک دندان ایده آل را به وجود می آورد.نکته مثبت در ارتباط با این درمان این است که این دربعضی موارد در این درمان نیازی به تراشیدن دندان وجود ندارد.

ایمپلنت:

ایمپلنت به خودی خود یک درمان در گروه درمان های جراحی به شمار می رود اما جزو درمان هایی است که برای بی دندانی های قدامی( نبود دندان در دندان های جلویی بیمار ) به عنوان یک درمان پیش نیاز و کمکی استفاده از آن ضروری است. به کمک این درمان می توان جای خالی یک دندان درون فک را بدون نیاز به تراش دادن دندان های مجاور پر کرد.

ارتودنسی:

ارتودنسی نیز خود بخشی جداگانه در علم دندانپزشکی است.اما جزو درمان هایی محسوب می شود که با هدف زیبایی و فرم دهی لبخندی زیبا برای بیمار به کار می رود.ارتودنسی برای اصلاح نامنظم بودن دندان ها بهترین و محافظه کارانه ترین دندان است.به کمک درمان های ارتودنسی می توان تنها آرایش و چیدمان دندان ها و محل فکین را تغییر داد و این درمان ها برای اصلاح بدشکلی و بدرنگی دندان ها کاربردی ندارند.

همه ی درمان های گفته شده تحت نام درمان های زیبایی دندانپزشکی برای زیبایی بیمار استفاده می شوند.در جلسه ی معاینه دندانپزشک بسته به شرایط بیمار و صلاح دید خود ممکن است یک و یا تعدادی از درمان های مذکور را برای بیمار در نظر بگیرد.

نظرات و سوالات شما پس از تایید و پاسخ توسط متخصصین انتشار خواهند یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *