دکتر مهری قاسمی

بهترین کلینیک دندانپزشکی دیجیتال تهران

ثبت درخواست مشاوره رایگان

ثبت درخواست مشاوره رایگان

انتخاب رنگ در درمان های زیبایی ; سفید گچی یا رنگ طبیعی دندان؟

shade guide ها یا نمونه رنگ ها به ما کمک می کنند در انتخاب رنگ لمینیت ها و کامپوزیت ونیر ها

انتخاب رنگ اولین چیزی است که مراجعین به آن توجه می کنند. معمولا هنگام شروع درمان های زیبایی مانند لمینیت و روکش های سرامیکی و ونیر های کامپوزیتی اولین و مهم ترین سوال بیمار این است :

رنگ نهایی دندان هایم بعد از درمان چه خواهد بود؟

انتخاب رنگ مسئله ای نه تنها بسیار با اهمیت برای بیمار بلکه برای ما نیز حائز اهمیت هست .چرا که یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث رضایت بیمار از درمان ما می شود رنگ دندان هایش بعد از انتهای درمان است.

انتخاب رنگ دندان ها در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر مهری قاسمی به چه صورت انجام می شود ؟

بهترین کاری که جهت اطمینان بیمار انجام می دهیم این است که به کمک نمونه های رنگ (shade guide ) از برند های مختلف قبل از شروع درمان رنگ نهایی دندان بیمار را با نظرخواهی از خود او انتخاب می کنیم.به این ترتیب که انواع رنگ های قابل اجرا در درمان بیمار در اختیار او قرار می گیرد و با قرار دادن هر یک از این نمونه رنگ ها در کنار دندان های خود او به این نتیجه می رسیم که رنگ مورد پسند بیمار چه خواهد بود.رنگ انتخابی در پرونده ی بیمار یادداشت می شود تا در مراحل بعدی و شروع درمان زیبایی از مواد و متریال با رنگ انتخابی بیمار استفاده شود.

چگونه انتخاب درستی برای رنگ دندان هایمان داشته باشیم؟

از نظر علمی رنگی مناسب دندان شماست که همرنگ  صلبیه ی چشم ( قسمت سفید رنگ چشم )شما باشد.رنگ های روشن تر از صلبیه ی چشم شما در دراز مدت موجب دلزدگی و خستگی شما خواهند شد.از این طریق می توانید رنگی ” طبیعی ” واصطلاحا نچرال برای لمینیت و کامپوزیت ونیر خود انتخاب کنید. با این حال نمونه رنگ هایی هم با عنوان  bleach white داریم که سفید تر هستند و در صورتی که مراجع رنگ خیلی سفید تری برای دندان های خود بپسندد ما نیز به سلیقه ی او احترام می گذاریم و از این رنگ ها برای درمان زیبایی او استفاده می کتیم.

موارد سخت در انتخاب رنگ دندان ها چه هستند؟

بدرنگی های یک یا تعدادی از دندان ها به علت درمان ریشه و یا ضربه در گذشته یکی از مشکلاتی است که در انتخاب رنگ به آن بر میخوریم .این دندان های تیره تر از حد عادی موجب می شوند که رنگی که انتخاب میکنیم روی این تیرگی ها که قرار میگیرد کمی تغییر کند . دو راه حل برای جلوگیری از اثر رنگ تیره ی این دندان ها وجود دارد .

  • می توانیم رنگی  که انتخاب میکنیم کمی روشن تر از رنگ موردنظر ما باشد تا اثر تیرگی دندان زیرین را خنثی کند.
  • راه حل دیگر این است که در مورد کامپوزیت ها دندان را تراش بیشتری بدهیم و لایه ی ضخیم تری کامپوزیت روی آن بگذاریم . در مورد روکش ها و لمینیت های سرامیکی اما می توان به جای افزایش ضخامت سرامیک از سرامیک هایی اپک تر استفاده کرد یعنی سرامیک هایی که خاصیت شفافیت کمتری دارند و رنگ دندان زیرین را اصلا نشان  نمی دهند.دندانپزشکی دیجیتال این امکان را به ما میدهد که از هر رنگ بلاک سرامیکی با هر میزان شفافیتی که نیاز داریم استفاده کنیم برای تراش و ساخت لمینیت ها و روکش های کامپیوتری.

 

برچسب‌ها:

نظرات و سوالات شما پس از تایید و پاسخ توسط متخصصین انتشار خواهند یافت.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *